Terug aan land!

24 juli 2022 - Brandywine Falls Provincial Park, Canada

De camping waar wij vandaag aangekomen zijn is één van de mooiste tot nu toe. Wow, wat een uitzicht hebben we! Waanzinnig! We staan aan een soort klif en kijken zo over het dal uit. We zijn vroeg aangekomen dus kunnen er lekker van genieten en een paar uurtjes in het (brandende) zonnetje zitten.

Vanochtend waren we al vroeg op weg. Om 7.30 moeten we vertrekken voor de ferry dus de wekker moet gezet worden (en daar houden we niet van in de vakantie!) De meiden hebben we 5 minuten voor vertrek wakker gemaakt en slaperig op de achterbank gezet. De boottocht ging soepel en snel. Daar waar we de heenweg spannend vonden met de camper, vinden we het nu echt een makkie 🙃 En zo komen we weer terug op het vaste land! Van de ferry tot de camping maken we nog 3 kleine stops.

De eerste stop is bij Porteau Cove (voor de hulptroepen bekend als 'de enige camping die niet gelukt was') Een leuke plek, mooi uitzicht over bergen en Howe Sound, een uitloper van een fjord. Hoogtepunt van deze stop is het vliegen van een mooie grote Bald-Eagle, gave beesten zijn dat toch. Ik probeer hem op de foto te krijgen maar het lukt weer niet echt.

De tweede stop is Shannon Falls. Nu was ik al door mijn zus gewaarschuwd voor moeilijk parkeren. Geen woord van gelogen! We stonden in een lange file voor een volle, kleine parkeerplaats. Weinig beweging, weinig uitzicht om de camper uberhaupt kwijt te kunnen. Er zijn wel parkeerplaatsen voor bussen (bus only staat er) Na eventjes wachten besluiten we dat wij ook een bus zijn. Zo voelt het tenminste wel 😜Dus straatje keren op een breed stuk en hoppa...op de bus-plek. Niet helemaal zeker, maar we nemen de gok. En gelukkig maar want wat is Shannon Falls mooi! Wow! Hij is echt heel hoog (335 meter lees ik net) en breekt op de rotsen alle kanten op. De zon staat er ook zo mooi op. Prachtig!

De laatste stop is de tweede waterval van vandaag (in onze camper ook bekend als: 'alweer een waterval?') Eigenlijk heet hij: Brandywine Falls. Ook daar nemen we de bus only plek want de RV plekken staan vol met personenauto's. Ook deze waterval is fantastisch! We kijken van boven, een enorm eind de diepte in. Een soort kloof, waar het water in het midden valt. Wow, deze is ook weer geweldig, zo groot! En gelukkig weer geen bekeuring voor fout parkeren 😅

Naast een geweldig uitzicht heeft deze camping nog afhaalpizza ook. En wifi. En heel veel eekhoorns. En een hoop bear activity de afgelopen dagen. Dus alle pizza die je over hebt omdat je denkt dat je in Nederland besteld, moet je vooral niet buiten laten staan 🙈

Toffe dag vandaag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja Visser:
    25 juli 2022
    Geweldige verslagen en mooie foto's! Leuk om zo mee te genieten!
  2. Hanni:
    25 juli 2022
    Dit zijn weer leuke berichten. Ik smul ervan. En gelukkig mooi weer.
  3. Paula:
    25 juli 2022
    Ik vind jullie kanjers hoor met die camper. Straatje keren of t niks is op smalle weggetjes.
    Maar zo leuk om weer mee te leven door de verhalen!,
    Fijne dag weer.
  4. Bjorn:
    26 juli 2022
    Fijn om te lezen dat het zo'n lekker weer is. Die foto's van de watervallen zijn echt heel mooi. Adembemend mooi. Groet vanuit Maassluis
  5. Shirley de Ruijter:
    26 juli 2022
    Haha ja wij hebben hem uiteindelijk ook op de bus only geparkeerd. We liepen niet helemaal op ons gemak. Foto's zijn supermooi hoor. Het lijkt wel of die brandywine falls veel meer water heeft dan bij ons. Veel plezier in whistler!