De laatste!

9 augustus 2022 - Banff, Canada

Vandaag was onze laatste dag (a.k.a vakantiedag nummer 2 😉) en het was een heerlijke dag.

Vanochtend moesten we om 11.00 vertrekken van de camping. Bas en ik begonnen 's ochtends alvast op het gemak met inpakken. Met een uurtje waren we echt al een heel eind. De rest doen we vanavond.

We gingen vandaag naar Lake Minnewanka. Een meer in Banff (waar we niet perse hele hoge verwachtingen van hadden) maar gewoon even een mooie stop om een paar uurtjes te overbruggen voordat we de volgende camping weer op mochten.

Het bezoek aan Lake Minnewanka was (onverwachts) heel erg leuk! Het was mooi en heerlijk weer. Langs de rand van het meer kun je (na even klimmen en klauteren 😉) toffe prive-plekjes vinden langs het water. We zitten heerlijk in de zon, genieten van het uitzicht, er wordt gekaart en er wordt gezwommen door Bas en Caitlin. Nou ja...gezwommen... ze springen er steeds in, gillen heel hard en zijn er binnen 1 minuut weer uit. Dan warmen ze op en dan begint het ritueel weer opnieuw. Het kan ook niet anders, want temperatuur van het meer is maximaal 10 graden. Ze hebben verschrikkelijke lol! Aimy blijft twijfelen of ze meegaat maar wanneer ze haar grote teen erin doet, weet ze het weer (Caitlin en papa zijn gek geworden..) We blijven een paar uurtjes langer dan we van tevoren dachten! Na zoveel zontijd is het natuurlijk ook nog even ijsjestijd! Als dat geen vakantie is 😉

De laatste nacht verblijven we op een (minder mooie) stadcamping die we gekozen hebben om praktische redenen. Eenmaal aangekomen blijkt dat we het leukste plekje van de camping hebben. Aan de rand, vrij zicht over de bergen. Achter ons heel veel campers, maar die zien we niet. Mooi!

We sluiten de vakantie af met een laatste bezoekje aan het stadje Banff. We eten bij  het restaurant 'the 3 bears'. Toepasselijker als dat wordt het niet. Gisteren zagen we al hoe leuk het eruit zag, vandaag zaten we daadwerkelijk binnen. Supertof restaurant,  met eigen brouwerij en heerlijk eten. Een waardige afsluiter van deze reis!

Terug op de camping worden de allerlaatste spullen ingepakt, de camper schoongemaakt en zit de vakantie er toch echt op ... zucht!

Morgenochtend gaat de wekker om 7.00 en gaan we aan de terugreis beginnen ...

1. Linda:
    10 augustus 2022
    Wat een heerlijke laatste dag, bizar hoe snel die 4 weken zijn gegaan.
    Goede reis terug xx
  2. Paula:
    10 augustus 2022
    Dat is een heerlijke afsluiter van een fantastische vakantie!
    Lieverds, goede reis naar huis en lekker nagenieten van alles wat deze reis jullie gebracht heeft!
    Tot morgen😘😘
  3. Jos en Ineke:
    10 augustus 2022
    Wat hebben we genoten van jullie reisverslagen, we gaan ze missen! Maar zoals wij het hebben meegekregen was het een onvergetelijke reis, toch? Een hele goede terugreis en hopelijk tot gauw ( benieuwd naar alle foto’s 😜) !!
  4. Rich:
    10 augustus 2022
    Dank je wel voor de geweldige verslagen, ik heb er van genoten. En evengoed van de mooie foto's ;-) Voorspoedige terugreis en groet uit Engeland!
  5. Saskia van der Have:
    Goede terugreis💋
  6. Bonnie:
    10 augustus 2022
    Dank jullie wel allemaal !!!!
  7. Mathijs:
    10 augustus 2022
    Zooo, dat lijkt snel gegaan!
    Maar volgens mij was het een erg memorabele reis!

Tot snel!
  8. Brenda Brussaard:
    11 augustus 2022
    Wat een mooie avonturen hebben jullie beleefd 🥰 en prachtige herinneringen aan Canada 🇨🇦

Goede terugreis! Xx
  9. Sigrid:
    11 augustus 2022
    Jullie kunnen terugkijken op een geweldige vakantie met veel herinneringen.Ik heb ook genoten van jullie.😘
  10. Shirley de Ruijter:
    11 augustus 2022
    Het is echt voorbij gevlogen! Je hebt echt prachtige foto's, die kleuren komen zo goed uit. Genoten van jullie reisverslagen, kan je goed schrijven zus. Zijn leuk om te lezen. Nu lekker wassen, ook leuk ;)