Yoho yoho!

5 augustus 2022 - Yoho, Canada

Wat een tof nationaal park is dit! Tot nu toe één van de mooiste, maar dat kan ook komen omdat het de eerste is die we in de zon zien 😎 Ja ja, beste lezers, jullie lezen het goed: ZON!

Vanochtend worden we bijna kwispelend wakker als we de gordijnen opendoen. De ZON 🌞 Hij is er nog! Gelukkig! Vanochtend doen we dan ook heel rustig aan. Aimy de puber mag weereens lekker uitslapen en wij zitten als 3 reptielen warm te worden aan de picknicktafel. Heerlijk! En ons plekje is ook zo mooi 🥰 dus een slow start deze morgen. Toch willen we natuurlijk ook nog wat van Yoho NP zien dus rondom 12 uur vertrekken we het park in.

We beginnen bij een uitzichtpunt op de Spiral Tunnels. Een treintunnel die in de berg 360 graden draait waardoor je dezelfde trein dus op twee niveau's kan zien. We staan even te kijken en te wachten, maar er komt geen trein. Gezien onze langzame start hebben we ook geen zin om heel lang te wachten dus helaas...Spiral Tunnels wel gezien, geen trein.

De volgende stop is de mooiste van de dag: Takakkaw Falls. Eén van de hoogste watervallen van Canada (valt 380m). De weg ernaartoe is ZO mooi, prachtige uitzichten. We waren al wel voorbereid door Simone en Wilco op het stuk weg wat we grappend 'de knikkerbaan' noemden. Campers groter dan 23 feet (wij zijn 25 feet) kunnen niet normaal naar boven rijden, de haarspeldbochten zijn te scherp. We moeten het stuk tussen de twee haarspeldbochten in zijn achteruit. (ik zal de foto toevoegen van het bord!) Euhm ...spannenddd! Ik de camper uit om Bas te helpen en we gaan netjes in onze baan in zijn achteruit omhoog. Als we zo bezig zijn, blijkt dat alle auto's netjes wachten en ons tijd geven (ook de tegenliggers) dus we hadden beide banen kunnen gebruiken. Maar...missie geslaagd! Haha, avontuurtje hoor, nog nooit meegemaakt 😅

De waterval is het meer dan waard. Wat is deze ontzettend mooi.  Helmcken Falls heeft concurentie wie de mooiste waterval ooit is (ik ben er nog niet uit) Hij was zo hoog, in de prachtige Yoho Vallei. Je kunt er heel dichtbij komen, je voelt de nevel en kou van de waterval. Indrukwekkend!

Onderweg terug nemen we de knikkerbaan weer (wooohoooo 😅) en stoppen we nog bij een punt waar twee rivieren (helder water en melkig water) samenkomen. Er is behoorlijk wat klim en klauterwerk nodig om het te kunnen zien, leuke stop!

De volgende stop is bij een Natural Bridge, waar het water door de stenen is gebroken en zo een brug van steen heeft gecreëerd. Mooi om te zien! Wel druk met toeristen.

De laatste stop is Emerald Lake. Een meer met heel lichtblauw water. Maar niet bij ons, het is het enige moment van de dag dat het bewolkt is. Soms komt de zon door en kleurt het meteen heel lichtblauw. Mooi, maar steeds van korte duur. Caitlin heeft natuurlijk met voorbedachte rade haar zwemkleding en handdoek weer meegenomen en die zwemt in het koude meer! Als ze eruit komt, is ze steenkoud. Zelf had ze nog langer gewild maar wij vinden het wel genoeg zo.

Bas had gelezen dat er in het stadje Field (vlak voor onze camping) wat restaurantjes waren en die wilde deze topdag gezellig afsluiten met een etentje. In het hele dorp bleek maar één restaurant (Truffle Pigs) maar wel een leuke en lekkere 😋, dus daar hebben we heerlijk gegeten. Dat voelt meer als vakantie als die camper-spaghetti die op de planning stond 😉

Superleuke dag! Morgen vertrekken naar ons laatste park: Banff NP. Daar zijn we 4 nachten en dan weer.... nope....daar willen we nog niet aan denken 😉

1. Saskia van der Have:
    Super gaaf❤️
  2. Hanni:
    6 augustus 2022
    Wat een gave waterval, die cait is niet goed hoor, hihihihi
  3. Paula:
    6 augustus 2022
    Wat een verhaal weer met de camper. Die Bas is ook wel een coureur hoor! Zou wat voor Arie zijn 😜😂😂😂
    En die Cait heeft t ook bijna nooit koud hè. Stoer grietje😀🥰
  4. Martin Jeremiasse:
    6 augustus 2022
    Vanwege de barslechte WiFi op op onze vakantieplek, heb ik vandaag 5 verhalen in 1x kunnen lezen! Heerlijk! We zijn heel benieuwd hoe de avonturen van Max de coureur, het hijgend hert, het ijskonijn en de grizzly beer verder gaan!! Geniet van de laatste dagen
  5. Shirley de Ruijter:
    7 augustus 2022
    Wij hebben ook eindelijk weer internet! Haha ja die weg is echt erg. Ik kreeg het klamme zweet toen Frank daar moest terug steken. Wij waren minder goed voorbereid. Ik nog de andere verhalen lezen. Nu eerst eten en naar de zeeotters. Geniet nog van banff en hopelijk van de zon.
  6. Bonnie:
    7 augustus 2022
    Wij vroegen ons al af of jullie ook de knikkerbaan gedaan hadden 🙃 echt een belevenis op zich !
  7. Simone:
    9 augustus 2022
    Haha, niets te veel gezegd over de knikkerbaan hè?! Knap gedaan Bas! Leuk dat je er een foto van het bord hebt.
    Herkenbare verhalen over Yoho en kicking horse. Fijn dat jullie even hebben kunnen opwarmen vandaag!