Peak 2 Peak

25 juli 2022 - Whistler, Canada

Hiepedepiep hoeraaaaa! Vandaag is Gwen jarig 🎉 We sturen onze felicitaties, een filmpje en 's avonds kunnen we zelfs even live videobellen met Californië. Superleuk!

Aimy checkte vanochend het weerbericht van Whistler en daar stond het echt: 39 graden! Het verschil kan niet groter, van 14 graden in Tofino naar 39 graden in Whistler.

Gelukkig gaan we vandaag de bergen in. We gaan naar Whistler, een (oud olympisch) dorp met twee bergtoppen. Tussen die bergtoppen gaat de peak-2-peak gondola over het dal. Daar willen wij in!

We besloten vroeg op pad te gaan (Aimy vroeg wakker, daar maken we gelijk gebruik van 🙃)! Om 9.30 waren we in Whistler, waar het uiteraard nog rustig was. Dus makkelijk parkeren en geen rijen bij de stoeltjesliften omhoog.

Aan de blackcomb-mountain kant gaan we omhoog. Wij houden toch altijd zo van gondeltjes 😍.  Het uitzicht wordt mooier en mooier. Als we denken dat we er zijn, blijkt dit het tussenstation waar we op de helft zijn, oeps ;) Dus we gaan nog hoger en nog hoger. Zo tof! Eenmaal boven is het uitzicht waanzinnig met de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond. We zijn ook praktisch alleen (omdat het nog zo vroeg is natuurlijk)

We kijken nog wat rond op blackcomb-mountain en dan nemen we de peak-2-peak. We wachten op de gondel met de glazen bodem. De bodem was uiteindelijk niet al te spectaculair, maar de tocht was wel leuk. Zo hoog over het dal tussen die twee bergen. Wij houden ervan!

Eenmaal op Whistler-mountain willen we graag naar de 'Top of the Summit'. Het blijkt dat we daarvoor nog een stoeltjeslift moeten pakken dus nog hoger! Zo GAAF! We zijn allemaal enthousiast (familie Gondel) En wederom is het rustig. Het voelt echt vrij. 


We lopen over de Cloudraker suspension brigde (en hij schommelttttt) en kijken naar het uitzicht vanaf Raven's Eye. We lopen rond en bekijken de uitzichten van alle kanten. Het is hier tof ! Nog even op de foto met de mega-grote inukshuk (gemaakt voor de Olympische Spelen) Love it 😍  En we maken nog een wandeling van ongeveer 45 minuten, prachtig!

Terug naar Whistler-mountain base-camp waar het echt tijd is om te lunchen en een lekker koud drankje te doen. Want zelfs boven in de bergen is het WARM. De truien die we mee hebben genomen zijn overbodig. Na de lunch vertrekken we helemaal naar beneden. Alweer zo leuk, nu komen we langs alle mountainbike trails en zien we ze rijden. Wat een sprongen! Bas besluit dat hij toch niet gaat mountainbiken hier, technisch ziet het er te moeilijk uit. Maar om te kijken is het fantastisch! Wat heel erg opvalt is dat elke gondel/lift die wij naar beneden nemen, er zoveel mensen omhoog gaan! Wij zijn blij dat we zo vroeg waren!

Beneden slaat de warmte als een deken om ons heen. Jeetje! Goed dat we 4 uur boven hebben doorgebracht vandaag. Maarrr...beneden is het eigenlijk ook heel leuk! Whistler Village is VOL met mountainbikers, restaurants, pubs, winkeltjes. We slenteren door het stadje en het is een stuk groter dan we dachten.

Eenmaal bij de camper zijn we gesmolten en blij dat we waterijsjes in de vriezer hebben. Een kwartiertje later zijn we op de camping en zetten we snel de airco aan.
Door de camping stroomt een mooie maar wilde rivier. Absoluut niet bedoeld om te zwemmen, maar wij vinden een mooi stuk waar we lekker met onze voeten het water in kunnen voor verkoeling. Heerlijk afsluiting van een topdag!

Foto’s

8 Reacties

  1. Shirley de Ruijter:
    26 juli 2022
    Wow wat een mooie dag zeg! Ik ben verliefd op de foto's, ik vind ze allemaal zo tof. De grootsheid komt goed over, dat is soms juist lastig om op foto's over te brengen.
  2. Bonnie:
    26 juli 2022
    De selectieprocedure is ook streng 😜😂
  3. Hanni:
    26 juli 2022
    Topdag en topfotos, prachtig, echt genieten hoor.
  4. Paula:
    26 juli 2022
    Ik verval in herhalingen maar in één woord; GEWELDIG!
    Zo mooi…..en ik vind jullie best stoer hoor. Die gondels en die brug…brrrr…..
  5. Bonnie:
    26 juli 2022
    Haha, je gaat niet mee ziplinen vandaag? 😎
  6. Linda:
    26 juli 2022
    Wauw super verhaal, mijn neef woont daar, van die beer in zijn tuin.
    Bizar het temperatuurverschil.
    Schitterende foto’s! Benieuwd naar het volgende verhaal.
  7. Bonnie:
    26 juli 2022
    Ik zeg: volgend jaar op bezoek 😉
  8. Paula:
    26 juli 2022
    Nou Bonnie....als t kon ging ik mee hoor!! Superleuk!!