Historic Hat Creek Ranch

27 juli 2022 - Cache Creek, Canada

Er moesten vandaag flink wat kilometers gemaakt worden. En dat deden we over de route 99, ook wel bekend als de Sea-to-sky-highway. Een prachtige route!

De rit is wat ons betreft op te delen in twee stukken. De eerste helft: waanzinnige uitzichten van hoge bergen, besneeuwde toppen, meren, pinetrees, watervalletjes, haarspeldbochten etc. Dit was echt hoe wij ons Canada hadden voorgesteld! Het enige wat ontbrak was een beer die de weg over kwam. We hebben hem nog een paar keer geroepen, maar helaas. Hij had het waarschijnlijk te warm, de thermometer onderweg zei: 42 graden!

Rondom het plaatsje Lillooet veranderd het landschap ineens. Het wordt dor en droog, maar de bergen blijven even hoog. Het lijkt wel ineens western-achtige omgeving en of we door een mega-canyon rijden. Ook tof, maar zo anders als een uur geleden! We denken niet meer aan beren maar eerder aan coyotes en slangen. Niks daarvan gezien 🙃

Uiteraard maken we ook nog stops onderweg. De eerste is bij de Nairn Falls. Bij ons ook wel bekend als de ' killer-mosquito-falls', want tijdens de wandeling erheen zijn er zoveel muggen dat we als een soort samoerai's onszelf proberen te redden. Ze prikken door kleding en petten! De waterval is prachtig, maar toch iets minder indrukwekkend als je tegelijkertijd je muggenbulten aan het tellen bent 😉 De deet deed deet deed helemaal niks.

De tweede stop is geweldig: Joffre Lakes. Een provinciaal park met 3 prachtige meren. Wij wandelen alleen naar het eerste meer: Lower Joffre Lake, en die is al zo mooi. Wow, het eerste prachtig lichtblauwe meer. Indrukwekkend.

Na de lange rit kwamen we op de camping aan en niet veel later kwamen ook Simone, Wilco, Jasper, Elief en Suze aan! Zo ontzettend leuk en bijzonder om elkaar hier te treffen! 🥰 De camping is onderdeel van een klein museum. Leuk, kleinschalig en voor onze plekken is een mooi grasveld met picknicktafels (en watersproeiers tot groot genoegen van de kinderen)
Er wordt gekletst (waar moeten we beginnen?), gelachen, waterpret gehouden, spelletjes gedaan en gevoetbald. De kinderen vinden elkaar snel! De sfeer is gezellig en ontspannen. Wilco en Bas drinken er een 'happy camper' biertje op! Er wordt nog gezwommen in een beekje en samen gegeten met twee picknicktafels aan elkaar. We kookten hetzelfde en de chef Bonnie en chef Wilco hadden het eten tegelijk klaar. Na het eten blijven de kinderen spelen tot het donker wordt. De jongste meiden hun kleding is (weer) helemaal doorweekt van de watersproeiers. Jasper en Aimy zijn aan het voetballen en badmintonnen. Wij lopen met zonsondergang alvast een rondje op de rest van de ranch, waar het natuurlijk nu heel stil is! We wilden de dag afsluiten met een grote bak schepijs op het grasveld, maar helaas blijkt de muggeninvasie begonnen. We vluchten met onze ijsjes snel de campers in.

Wat een gezellige dag! Cait en Elief kijken alweer uit naar morgen, want dan gaan we ... samen ontbijten 🥰 En ik gok iets met watersproeiers 😉

1. Paula:
    28 juli 2022
    Wat leuk dat Simone en Wilco met de aanhang er ook is!! Lekker even bijkletsen!
    Maar wat een hitte……42 gr C pffffff
  2. Hanni:
    28 juli 2022
    Gezellig hoor met elkaar, maar wel heel warm. Doe ze allemaal de groetjes!!!!
  3. Arie:
    28 juli 2022
    Leuk die ontmoeting met Wilco,Simone en de kinderen. Gaat t goed net Simone?
    Doe ze de groetjes van ons.
    Veel plezier.
  4. Shirley de Ruijter:
    28 juli 2022
    Wat leuk om jullie allemaal samen te zien! Haha jaja de bekende watersproeiers van historic hat creek! Gezellig hoor. Ja mooie weg he. Ik vond het begin het mooiste. Geniet nog even van elkaar en de watersproeiers. Oh en de colaglazen van het restaurant zijn ook top, cowboylaarzen.
  5. Bjorn:
    28 juli 2022
    Gezellig zeg. Ziet er weer prachtig uit daar.
  6. Martin Jeremiasse:
    29 juli 2022
    Elk verhaal wat geschreven is/word krijgen we steeds meer zin om dit prachtige land toch ook eens te bezoeken. Blijf vooral de blog schrijven en we volgen jullie verhalen op de voet. Heel veel plezier met de reis en het schrijven.