Dutch Lake

28 juli 2022 - Clearwater, Canada

Vanochtend rond 8.30 kwam er beweging in beide campers. Dat was ook niet zo gek, want onze campers stonden in de volle zon dus het werd hoog tijd om de airco aan te zetten.
Caitlin, Suze en Elief begonnen alweer meteen te spelen. Bas en Wilco sjouwden de picknicktafels naar een lekker plekje in de schaduw, waar uitgebreid ontbeten werd. Allerlei lekker fruit, yoghurt, cruesli, geroosterde boterhammetjes en zelfs wafeltjes kwamen op tafel. Aimy ontbrak aan de ontbijttafel. Die vond het aanzetten van de airco een prima moment om zich nog eens om te draaien en uit te slapen. Prima!

De kinderen besloten (unaniem) om niet op de ranch te kijken maar om nog een keer samen in de beek te zwemmen. De ranch ziet er ook uitgestorven uit, geen bedrijvigheid, geen publiek, geen rijdende koets. Wij vinden het helemaal niet erg om hem over te slaan. Eenmaal bij de beek is er weer een hoop waterpret. Wanneer het tijd is om uit te checken zijn we nog niet uitgezwommen, de campers worden nog even verhuisd naar de parkeerplaats. Om een uurtje of 12 is het dan toch echt tijd om te gaan (we moeten allebei nog 2,5 uur rijden vandaag!) Met een laatste groepsfoto nemen we afscheid. Wat was het leuk 🥰

Nu hoor ik mijn trouwe lezers denken: alles is maar leuk,wow, fantastisch, oooh en aaah, maar er zijn ook vast dingen niet leuk. Klopt! Speciaal de volgende alinea voor jullie.
Vandaag moesten we 2,5 uur rijden. De route was saai en stom. Ook echt lelijk met industrie en vrachtwagens. We reden ook nog verkeerd waardoor we lekker 3 uur van de lelijke weg hebben kunnen genieten. En nu ik toch bezig ben...de killer-mosquito's van gisteren hebben mij helemaal lek geprikt. Echt een attack op armen, schouders, rug dus ik sta zo af en toe in brand van de jeuk!

Tja...tot zover de dingen die minder leuk zijn, want dan komen we aan op de camping bij Dutch Lake. Wow! Echt een leuke camping aan een groot meer (je verwacht het niet 😉) en van alle gemakken voorzien. Er is zelfs een restaurant (the painted turtle).  In het meer liggen allemaal pontons om te zwemmen. Dus na aankomst snel de airco aan (we tikken de 38 graden weer aan vandaag), zwemkleding aan en hop ...naar het meer. Voor de eerste keer deze vakantie zwemmen we met zijn vieren, de temperatuur in het meer is namelijk geschikt voor alle gezinsleden 😉 Vlak voordat we weer teruggaan naar de camper, komt Aimy in paniek uit het water. Ze heeft een ZEESCHILDPAD gezien (met haar duikbril onder water). Haha, we proberen haar uit te leggen dat een zeeschildpad in een meer erg bijzonder zou zijn, maar Aimy blijft eigenwijs volhouden 😉 Het was een flinke zoetwaterschildpad in ieder geval.

Aha, er valt een kwartje over de naam van het restaurant. Het is geen toeval dat Aimy een turtle heeft gezien 🙃  Nu we de naam begrijpen, moeten we er maar gaan eten ook (ja toch?) Heerlijk gegeten met uitzicht op het meer. Echt lekker vakantiegevoel zo!

1. Carol:
    29 juli 2022
    Zelfs de alinea met de niet-leuke-dingen was leuk om te lezen 😉 Hopelijk heb je snel geen last meer van de muggen bulten, jeuk is zo vervelend.
    Elke keer nadat ik je verhaal heb gelezen, ben ik benieuwd naar jullie foto's. Ziet er gezellig uit op de groepsfoto. Wat hadden jullie eigenlijk gegeten in het restaurant?
  2. Bonnie:
    29 juli 2022
    Steak en schnitzel 😋 maarre... ben je niet een beetje vroeg wakker 🤪
  3. Paula:
    29 juli 2022
    Elke ochtend kijk ik naar jullie verhalen uit!
    Zo leuk om te lezen! 👍😄 ook al vinden jullie t saai.....
    Wat een gezelligheid zo mey Simone en de rest. Leuk om een paar dagen met elkaar te zijn!
  4. Carol:
    29 juli 2022
    Haha 😂 Ja, ik was inderdaad vroeg (en uitgerust) wakker. Heb m'n tijd meteen goed besteed met jullie twee laatste reisverhalen lezen 😉
    Lekker hoor wat jullie hebben gegeten! Gelukkig is de naam van het restaurant gerelateerd aan de 🐢🐢 in het meer en niet aan de specialiteit van het huis.
  5. Hanni:
    29 juli 2022
    Heerlijk die verhalen, ik kan er niet genoeg van krijgen.
  6. Shirley de Ruijter:
    1 augustus 2022
    Zo'n leuke groepsfoto! Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad.
    Dat dutch lake meertje lijkt mij ook gezellig.
  7. Simone:
    5 augustus 2022
    Was zeker heel gezellig!!!