Vancouver
14 juli 2022 - Vancouver, Canada
Toffe stad Vancouver! Het heeft iets weg van een grote Amerikaanse stad, maar dan toch net iets rustiger, groener en vriendelijker!
Vandaag verkennen we de stad, maar hebben ook rekening te houden met onze jetlag. En zoals we al dachten: Caitlin heeft er het meeste last van. Mevrouwtje Biologische klok 😉 Ze doet het goed!
Vanochtend om 04.15 allemaal wakker, aiii! Dus vroeg naar buiten voor een gezellig ontbijtje (koffiehuis op de hoek) en daarna even gewandeld naar het water. We genoten in het ochtendzonnetje van het uitzicht, een grote cruiseboot en klein vliegtuigjes die stijgen en landen op het water. Leuk! Eenmaal terug in ons hotel, neemt Cait een duik in het zwembad en maken wij plannen voor de rest van de dag.
Granville Island schijnt de place to be te zijn voor winkelen, eten/drinken en andere hippe zaken. En wij zijn natuurlijk enorm hip, dus dat kunnen we niet missen! 😉 Het schiereiland zit aan de overkant vast dus wij moeten een kleine ferry nemen om er te komen. Geen straf hoor, een 'de Ruijter' neemt graag een bootje. We kiezen ervoor om een paar haltes met het bootje te varen, dus we varen een stukje om Vancouver. Leuk tochtje tussen de SUP-ers, jetski-ers, kano's, speedboten en andere bootjes.
Granville Island was superleuk! Lekker weer, een grote foodmarket, winkeltjes, straatartiesten en andere gezelligheid. We belanden (vrij snel 😅) op een megaleuk terras met uitzicht op de haven en de brug, heerlijk! Echt vakantiegevoel. De meiden genieten er ook van!
Om een uur of 16.00 zijn we terug in het hotel. De meiden zijn gesloopt maar moeten echt nog even wakker blijven om van de jetlag af te komen. Dus heel even rust pakken maar nog niet slapen (uitdaging!) Bas en Cait besluiten te plonzen in het zwembad.
'S avonds gaan we naar Gastown om te eten en om de wereldberoemde 'gastown steamclock' te bekijken. Zomaar, midden op straat, staat daar een stoomklok. Die elk kwartier (denk ik) gaat fluiten. Onze review: mooie klok, leuk (warm!) stoom eruit, teleurstellende fluit, grappige sfeer. Is het highlight-waardig? Mwaw, eigenlijk niet. Leuk om gezien te hebben? Ja, toch wel.
We eindigen deze dag in een toffe pub, waar Bas een komkommer-biertje uit eigen brouwerij neemt! Proost!
Foto’s
5 Reacties
-
Shirley de Ruijter:15 juli 2022Leuk om mee te lezen! Bekende locaties. Ik kan mijn ogen niet meer openhouden voor een uitgebreide reactie....dus die komt vanzelf wel weer
-
Paula:15 juli 2022Nu al leuk op jullie eerste dag!!! Ik geniet ervan om op deze manier een beetje mee te reizen☺️
-
Brenda Brussaard:15 juli 2022Super eerste dagje zo! 😊
-
Hanni:15 juli 2022Jullie hebben het weer geweldig. Leuke verhalen om te lezen.
-
Bjorn:17 juli 2022Ik zie een boel groen op de bordjes. Zijn ze daar wat gezonder dan in Amerika?

