Ezee-riders 😎

16 juli 2022 - Vancouver, Canada

Stanley Park is HET park in Vancouver. Een supergroot park vol met bezienswaardigheden, een seawall, een zwembad tussen allemaal mooi groen. Dat klinkt als een prima parkje om onze laatste dag in Vancouver door te brengen.

Als echte Hollanders gaan we op de fiets! Wie wij? Ja echt! 😂 Vlakbij het hotel is een fietsenverhuur en de mevrouw van ezeeriders vertelt dat al hun fietsen e-bikes zijn. Beter! Dat scheelt weer trappen 😂 Aimy komt erachter dat kinderen een helm op moeten en acteert even de weiger-puber (dan rij je echt voor lul, ik ben toch geen mongool ofzo, ga ik dus echt niet doen). Bas en ik besluiten solidair te zijn en binnen no-time staan er 3 helmen klaar om te vertrekken. Aimy sputtert nog wat maar geeft zich al mopperend over. De fietsen gaan als een speer. We moeten in het begin echt oppassen voor de snelheid, met de laagste ondersteuning hoeven we al amper te trappen.

We rijden de fietsroute die helemaal rondom Stanley Park gaat, de seawall. Leuke route, mooie uitzichten. Vandaag is het wel flink bewolkt dus we missen een lekker zonnetje om het uitzicht helemaal top te maken! We stoppen vaak om te kijken en fotootjes te maken. We komen langs een stuk park met totempalen van de First Nations, mooi ! Bas en ik rocken de totempalen met helm. Speciaal voor Aimy 😂

Onderweg komen we ook een splash park tegen. Weer of geen weer, Cait kan de verleiding niet weerstaan. Dus hop...bikini aan...en net doen of het lekker weer is. Bas doet ook mee (zonder bikini 😜) wat natuurlijk weer zorgt voor de nodige hilariteit.

We fietsen daarna onder de Lion Gate Bridge door en zien daar meeuwen zeesterren eten. Die ze proberen door te slikken, en dat het niet past hebben ze te laat door. Raar tafereel.

Wanneer we het rondje bijna af hebben, voelen we spettertjes en schuilen we even met wat te eten en te drinken. Het wordt weer snel droog. We komen aan bij het zwembad van second beach maar helaas voor Cait heeft niemand zin om met zware bewolking mee te zwemmen.

We hebben het rondje veel sneller af dan we dachten en het voelt of we nog amper gefietst hebben met de e-bikes. We besluiten om het park nog helemaal te doorkruisen naar prospect point (uitzichtpunt). Die rit was heel leuk. We kwamen op een soort mountainbike pad midden een in groot, hoog dichtbegroeid bos. Bas in zijn element natuurlijk. Het was een flinke klim en we moesten voor het eerst vandaag zelf ook nog trappen! Trots toen we boven kwamen. En het eerste wild-life van de vakantie werd gespot: een eekhoorn! We werden constant gewaarschuwd voor agressieve coyotes op de borden. Dus prima die eekhoorn 👍

Prospect punt was een leuk uitzichtpuntje. Maar het begon wel te druppelen. Terug naar beneden besloten we niet het mountainbike-pad te nemen maar de asfaltweg. Gelukkig maar want onderweg verandert het druppelen in keiharde regen, wolkbreuk-waardig. Shitttt. Wij zijn aan het afdalen (en snel ook met die gekke e-bikes) dus constant in de remmen en helemaal zeiknat komen we weer beneden. We zien er de lol van in, maar hebben het wel koud.

Snel de fietsen inleveren (18 km gefietst! 4 uur onderweg geweest)  Eenmaal in het hotel zijn ons natte kleding, schoenen, truien toch net wat minder grappig en praktisch 😬 Cait en ik duiken het zwembad in. (Meer: Cait het zwembad, ik de hottub 😎). Lekker warm en soezerig komen we erachter dat we best moe zijn, de jetlag is duidelijk nog niet helemaal onder controle.

Met nog een laatste keer uit eten in Gastown (The Old Spaghetti Factory) zitten onze dagen in Vancouver erop! Morgen camper ophalen!

1. Sigrid:
    Wow geweldig!
  2. Mathijs:
    16 juli 2022
    Leuk om te lezen allemaal! Veel plezier daar en succes morgen met de camper :)
  3. Martin Jeremiasse:
    16 juli 2022
    Dat klinkt als een prima start van de vakantie. Nu verder met de camper naar nog meer hoogte punten van de Canada vakantie. We zien de foto's en de blogs wel verschijnen. Heel veel plezier!!!!
  4. Hanni:
    16 juli 2022
    Ziet er weer super uit!. Succes met de camper.?
  5. Shirley de Ruijter:
    Gefeliciteerd!

Leuk om te lezen, ook met wat bekende plaatjes. Wij sliepen aan de andere kant van die Lion brug. Jammer dat het begon te regenen, maar gelukkig is het weer ons niet de baas. Althans mij vannacht wel, want de camper voelde als een sauna.
    Ben benieuwd hoe jullie camper is. Ehh die van ons is oud en heeft her en der wat gebreken. Maar ook een oude camper is ons niet de baas...
    Fijne verjaardag!
  6. Bonnie:
    That's the spirit 💪
  7. Simone:
    16 juli 2022
    Wat geweldig om jullie zo te kunnen volgen; nu gaat het nog meer kriebelen om te gaan! Super dat alles (nou ja op het zonnetje vandaag dan misschien na) zo lekker verloopt.
    Gefeliciteerd!! Alvast veel plezier met de camper en we kijken al uit naar jullie volgende berichtje en foto's!
  8. Bonnie:
    16 juli 2022
    Voor jullie duurt het nu ook niet lang meer! Spannenddd! Als je nog iets wil weten (over de reis ofzo) mag je altijd appen, maar eigenlijk spreekt alles voor zich!
  9. Linda:
    17 juli 2022
    Wauw had ik toch zomaar drie hele verhalen lm bij te lezen.
    Super leuk nu al en dan gaat morgen het spannend en leuke stukje met de camper van start.

Geniet ervan 💋
  10. Bjorn: