The Surf-sisters

22 juli 2022 - Ucluelet, Canada

Surfen, surfen , surfen! 🤙Alles draait hier om surfen! Vandaag schrijven wij een nieuw hoogtepunt bij: Aimy en Caitlin krijgen surf-les!

Vanochtend deden we eerst nog een wandeling: de rainforest-trail! Twee kleine loops van 1 km door een bos wat zich het best laat typeren als regenwoud. Zo mooi, heel dichtbegroeid. We liepen over vlonders en trappen langs de begroeiing. Leuke wandelingen. De parkeerplaats was een minder succes. Bas en ik reden onszelf helemaal vast! We dachten op het eind te kunnen keren. NIET DUS, aaargh. Dus ja hoor....daar gingen we weer. Een heel eind in zijn achteruit terwijl de auto's, mensen en honden met gewoon door bleven rijden en duwen 😅. We hebben het weer overleefd en een plekje in de berm gevonden. Als we richting de parkeerplaats lopen zien we ineens een duidelijk bordje: niet geschikt voor campers! Euhm...daar waren we inmiddels achter ja! Niet echt een handig bordje om te missen 😂

Daarna gaan we alvast richting het strand. Vlakbij de camping zit een leuk terras waar we lekker lunchen. Als de buikjes rondgegeten zijn, is het dan eindelijk zover. Tijd om te surfen !!!

De meiden maken kennis met Idi. Een superenthousiaste Australische surfchick. Tijd om de wetsuits aan te trekken (en die plakkennnn 😂) en de surfschoenen. Dan sjouwen de meiden hun eigen boards naar het strand. Op het strand geeft Idi een uitgebreide uitleg en wordt er een warming up gedaan en droog geoefend. Wat is dit leuk, nu al 🥰
En dan gaan de meiden het water in. Voor 5 kwartier wordt er keihard gewerkt. Idi zorgt ervoor dat ze steeds de golf pakken dus ze hebben elke keer weer goede vaart. De golven zijn hier ook zo hoog. Naarmate de tijd verstrijkt zie je ze steeds beter worden. Echt lang opstaan lukt nog niet, maar ze zitten heel dichtbij. Het is heel koud langs het water, maar de meiden merken er niks van met de wetsuits en het harde werken. Bas en ik bikken de ijspegels van ons neus 😉 Als ze uit het water komen, zijn ze helemaal enthousiast. Het was zoooo leuk! 😍 Ze hebben allemaal verhalen, lol en ook meteen al spierpijn!

Na een warme douche (en schone harennn 😅) vertrekken we naar de volgende camping: Greenpoint campground. We hebben een fantastische plek, in het bos, met een uitzicht op zee. Echter....het is zo koud vandaag (heel de dag al) dat we niet eens buiten kunnen zitten om van ons uitzicht genieten. Jammer zeg, kleinigheidje hou je 😉 Bas en ik lopen nog wel via het mooie pad naar Long Beach. Alweer een prachtig strand, wel vergelijkbaar met ons 'eigen' strand.

Als de avond valt, wordt het al snel rustig in de camper. De meiden zijn helemaal versleten en gaan zonder mopperen vroeg naar bed. 😴

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanni:
    23 juli 2022
    Wat een leuke ervaring is dit weer. Jammer dat het zo koud is. Hopelijk krijg je wat beter weer.
  2. Brenda Brussaard:
    Oh wat ontzettend cool! Surf’s up dudettes 🤘🏻
  3. Paula:
    23 juli 2022
    Wauw…..Cait en Aimy……wat gaaf!,,, en wat leuk dat t al best goed ging. Superfoto van jullie! Voor boven je bed. :-)
    Die actie met de camper op een smal weggetje ………zou wat voor Arie geweest zijn…Haha