Myra Falls

17 juli 2022 - Elk Falls Provincial Park and Protected Area, Canada

Vanochtend om 5.00 stopte de regen. Gelukkig. In de vroege ochtend blijft het nog wat bewolkt maar om 10.00 komt het zonnetje door en is er niks meer aan de hand, heerijk!

Vanochtend doen we (zeer) rustig aan. Rustig wakker worden, kopje thee, gezond ontbijtje (eindelijk!) en de eerste records badminton en frisbee worden gezet. Ook horen we een grote zwarte vogel een geluid maken, wat we nog nooit gehoord hebben. Het lijkt wel een metalen klankschaal uit de sauna!

Na het middaguur gaan we op stap. We trekken door Strathcona Provincial Park. Prachtig! Grote meren, bergen, besneeuwde toppen en hoge naaldbomen. Alles is zo groots, wijds en rustig. Het is net of we alleen zijn.

Myra Falls was de eindbestemming. Met een mini-straatje naar de parkeerplaats. Daar hadden we beter niet met de camper in kunnen gaan. Maar het moment dat je je dat beseft, ben je te laat 🙈 Zweten, manouvreren, samenwerken, straatje keren, nog meer zweten en heel blij zijn dat je weer op de doorgaande weg staat 😅

Hele toffe waterval trouwens! Ik had gelezen dat er mensen zwemmen in de poeltjes die ontstaan. Dus Caitlin (je verwacht het niet ;D) had haar bikini al aan, nog voor we de camper uit waren. Helaas voor haar: zwemmen was echt veel te link! Dus pootje baden was de enige optie. Aimy en Bas klommen als aapjes over de rotsen naar de onderkant van de waterval. Aimy ging ook pootje baden, maar dan per ongeluk nog met haar schoenen aan 🙈

Onderweg terug bezochten we Lupin Falls (waterval in dichtbegroeid bos). En ook nog Elk Falls met een suspension bridge. En leuke wiebelbrug met uitzicht om een grote waterval. Bas vond deze de leukste van vandaag, de dames stemden voor Myra Falls.

Vandaag waren we te lang onderweg naar ons zin, te laat terug op de camping. We moeten nog even inkomen qua reistijd met de camper, die valt tegen, het beest heeft natuurlijk niet zo'n hoge snelheid. Hij heeft wel enorme dorst, want na een kleine 400 km, is hij zijn tankbeurt van gisteren alweer bijna vergeten. OEPS 😬 AU, dat zijn geen grappen!

Ik hoor jullie denken, moet de wild-life kaart nog bijgewerkt worden? JAZEKER! Vandaag wordt de naaktslak bijgeschreven. Niet interessant genoeg? Ik zal morgen kijken of we het beter kunnen doen, want morgen .... oh morgen ... hopen we met heel ander wild-life thuis te komen!

1. Paula:
    18 juli 2022
    Wat een heerlijk verhaal weer. Mijn ochtendritueel is vooralsnog; douchen en daarna gelijk jullie verhalen lezen. Zo leuk wakker worden😀
    En wat een prachtige foto’s weer!!
    Die chauffeur Bas is ook wel een kanjer hoor ! En die Caitlin……lekker zwemmen als het kan🥰. Spannend allemaal.
    Veel plezier 😘
  2. Carol:
    18 juli 2022
    Hebben jullie wel vaker tijdens vakanties, iets met auto's niet op de juiste plek en omkeren (Italië 2010 😅). Jullie wild-life kaart is echt GE-WEL-DIG tot nu toe 😂 Denk dat ik een bingo kaart ga maken hier 😆
    Ok, nu weer serieus. Echt leuk om zo mee te reizen met jullie. Gaaf waar jullie waren deze dag en echt mooie foto's! Tot de volgende 😘
  3. Jos en Ineke:
    18 juli 2022
    Hoi reizigers, heb de link van je moeder gekregen en kan jullie dus ook volgen! Leuk te zien waar jullie naar toe gaan. Zijn daar ook een paar keer geweest ( al wat langer geleden😥) en dus kijken we of we nog wat herkennen. De camper slurpt erg hè, maar wel heerlijk reizen zo. Wel uitkijken voor de hoogte, zeker bij tankstations! Geniet van de mooie natuur en hopelijk zien jullie nog beren ( wel uitkijken!).
  4. Anja Visser:
    18 juli 2022
    Zo leuk om op deze manier met jullie mee te reizen cq lezen. En wat een grote camper🙈knap dat je daarmee kunt manouvreren! Veel plezier en op naar het volgende verhaal🤗🤗
  5. Hanni:
    19 juli 2022
    Het ziet er daar geweldig uit. Mooie foto's. Prachtig die watervallen . Echt genieten.
  6. Bjorn:
    19 juli 2022
    Zo en ik dacht dat mijn auto veel verbruikte. Dat gaat hard zo met de centjes.

Wanneer mag Caitlin nou eens zwemmen? Het duurt ook zooooo lang haha..
    Groetjes van ons uit Italië.