Op naar Tofino!

19 juli 2022 - Tofino, Canada

De jetlag is officieel voorbij. We slapen allemaal lekker tot een uurtje of 8, behalve Aimy. Die moeten we wakker maken om 11.00 te kunnen vertrekken. Alles is weer normaal 🤣

Vandaag rijden we over de highway 4 naar Tofino. Het is zo'n 130 km rijden.  Lijkt prima te doen, maar de combinatie bergweg en camper belooft een lange rit te worden.

Helaas voor de meiden zijn de plekken achterin niet echt prettig reizen. Ze zien weinig en het schudt en hobbelt aan alle kanten. Dus waar wij nog van de omgeving genieten tijdens een lange rit, is het voor hun behoorlijk saai.

We maken wat stops tussendoor. De eerste is bij Cathedral Grove. Een bos met 800 jaar oude bomen (parkeren is een dingetje, 1 km verder pas een plek 😳) Cathedral Grove is een mooi bos, de bomen zijn grootttt! De grootste boom is 9 meter in omtrek. Een leuke stop!

De tweede stop is noodzakelijk kwaad, boodschappen! We hebben alweer een gat geslagen in de voorraad dus er kan wel weer wat ingeslagen worden. Jezus, weer 300 dollar, en zoveel bijzonders hebben we toch niet eens. Bizar!

Dan rijden we een flink eind. De uitzichten zijn prachtig maar het blijft slingeren, hobbelen, passen en meten.  Ontspannen rijden is er niet bij 😅

En dan komen we bij de laatste stop: Wally Creek pull-out. Een waanzinnige plek. Een stromende rivier, watervalletjes en ontelbaar veel rotsen waar je op kan klimmen met een waanzinnig uitzicht. We kunnen de camper nu wel makkelijk kwijt en er wordt meteen ZWEMMEN geroepen (ik hoef niet meer te vertellen door wie toch?!?!😂) . Bas en Cait schieten in hun zwemspullen en niet lang daarna doen ze een poging in IJSKOUD water. Gelukkig is het warm als ze eruit komen. Dikke vette lol natuurlijk want Bas houdt het steeds maar een minuut vol! We klimmen en klauteren nog alle kanten op, wat een leuke plek!

Verfrist en opgewekt rijden we de laatste 50 minuten van vandaag. We komen aan op de Surfgrove Campground. Een heel ander soort camping dan we tot nu toe hebben gestaan. Veel meer mensen, minder privacy, maar wel faciliteiten zoals een heerlijke warme douche (halleluja), goede wifi (halleluja voor de meiden) en de camper wordt voor het eerst aangesloten op riool, stroom en water.

De camping ligt pal aan een prachtig strand (wow!) en is helemaal gericht op surfen en surfers. Hier gaan wij ons de komende dagen zeker vermaken!

1. Mathijs:
    20 juli 2022
    Wow wat een bob ross landschappen zeg, mooi!
  2. Paula:
    20 juli 2022
    En weer van die mooie foto’s ! En tja…..t kost wat maar dan heb je ook wat natuurlijk. Haha……
    Nu een paar dagen lekker relaxen…..ook weer leuk!
  3. Shirley de Ruijter:
    22 juli 2022
    Haha ja het weggetje naar Tofino.....ik had niks teveel gezegd he dat dat een pittige rit was. Vooral met een camper. Maar jullie hebben Tofino bereikt dat is het belangrijkste.