Wandelen!

4 augustus 2022 - Yoho, Canada

De hele nacht heeft het geregend, maar wonder boven wonder was het droog toen we om 9.30 wakker werden. Er zijn zelfs kleine stukjes blauwe lucht te zien. Dat stemt ons positief. Wie weet een dag met iets beter weer.

We starten de dag met een wandeling: de Parker Ridge Trail. Een wandeling van 6,5 km, wat niet heel ver klinkt, maar de helft is flink omhoog naar de top van de berg. Klimmen dus 💪 De meiden staan niet echt te springen maar gaan gelukkig zonder mopperen mee. De wandeling is heel leuk. We starten tussen de bomen en gaan dan steeds hoger tot we boven de boomgrens komen (KOUD!). Er ligt ook nog sneeuw. De uitzichten zijn prachtig. Hoe hoger we komen, hoe zwaarder het wordt en vlak voor de top dreigen de meiden bijna op te geven. Maar even een goede pauze en wat voorbijgangers die allemaal zeggen dat ze er bijna zijn,  sleept ze het laatste stukje door. Net over de top, zien we het uitzicht aan de andere kant van de berg. WOW. We staan zo hoog en kijken op een gletsjer (later lees ik: de saskatchewan-glacier), die waanzinnig groot is. Zo mooi! We zijn heel trots op de meiden dat ze het gehaald hebben, onervaren wandelaars die wij zijn. We zoeken nog even een plekje in het gras om de energie aan te vullen met wat water en een granenreep. Genieten! Terwijl we daar zo zitten te knagen, zien we een grote zwarte regenwolk aankomen. Niet te lang wachten met de terugweg. Helaas, het laatste half uur zijn we de sigaar. Het uitzicht is helemaal weg ook! Medelijden met de poncho's die nu allemaal naar boven gaan (voor niks!). De regen is serieus, dus eenmaal in de camper zijn we behoorlijk nat geregend. Maakt ons niet uit, in the pocket deze 💪

We rijden de Icefields Parkway helemaal af en de hele weg is het slecht weer. Zeikregen, mistig. Wederom geen enkel uitzicht gezien 🙈 We fantaseren dat we nog maar eens terugmoeten komen, alleen om deze weg te rijden. Bas denkt op een motor, Caitlin denkt met haar kinderen en dan wij als opa en oma in de camper mee 😂 Dat willen wij wel!

Onderweg hadden we nog een stop:  Peyto Lake. Zo'n 5 km voor Peyto Lake werd het ineens droog. Zelfs een klein zonnetje. De meiden blijven liever in de camper, ze zijn nog nat en moe. Dus Bas en ik sprongen uit de camper en gingen in een soort looppas naar het meer voor een foto in de zon. Helaas was het een flinkere wandeling berg op dan we dachten 😅 (en ik proberen op Bas zijn tempo te lopen is ook geen goed idee). Dus net te laat voor de zon! Een nieuw soort wildlife is wel gespot: het hijgend hert!

Het meer is wel echt heel erg mooi! Lichtblauw gletsjerwater en met wat fantasie zie je er een wolf in. Wel erg druk met toeristen. Wij staan nog wat foto's te nemen als we ineens Caitlin boven zien komen. Die had spijt dat ze niet meegegaan was. Onderweg naar beneden voelen we de druppels alweer. Dit keer zijn we wel net op tijd in de camper als de zeikregen weer begint.

Onze eindbestemming van vandaag is: Yoho NP. Wij hopen als we van de Icefields Parkway afdraaien, dan het weer dan veranderd. Nou, dat klopte op zich, het werd alleen NOG ERGER. Noodweer, we kunnen haast niet meer rijden. We zien helemaal niets van de omgeving van Yoho! Pfff, wel pech hoor!

Nu staan we 2 nachten op Kicking Horse Campground. Ons plekje is superleuk, onder een watervalletje en aan het water (heel goed gekozen Lin!). En we hebben weer douches 🎉 ook niet onbelangrijk 😉

Wie doet er voor morgen een regendans met ons mee?

1. Linda:
    5 augustus 2022
    Haha 💪🏻 Heb ik evengoed gekozen. Nu maar hopen dat de zon er spontaan van gaat schijnen van dat mooie plekje.
    En eindelijk een beer gezien 🎉
    Geniet van jullie laatste week.
  2. Hanni:
    6 augustus 2022
    Ik hoop dat in de laatste week nog een beetje het zonnetje gaat schijnen. Wel mooie foto's
  3. Paula:
    6 augustus 2022
    Wat zijn jullie sportief😀 met al dat wandelen. Zo fijn dat jullie zo genieten van alles. Ik zal duimen voor een beetje meer zon!
  4. Shirley de Ruijter:
    7 augustus 2022
    Jaja goed gedaan the parker ridge trail gelopen!
    Ben trots op jullie. Maar ik heb niks teveel gezegd he, dat het de moeite waard is. Het lijkt serieus ons verslag van Canada wel, wij zagen op de top ook zo de regen aankomen. Ook wij hebben die road niet echt gezien. Haha en ik moest glimlachen toen in peyto lake las, ook precies hetzelfde, is steil he. Foto's zijn mooi hoor!
  5. Bonnie:
    7 augustus 2022
    Grappig, thuis ga ik ze eens teruglezen op mijn gemak. Maar jij moet dus ook nog eens terug voor de Icefields Parkway?
  6. Simone:
    9 augustus 2022
    Stoer dat jullie ‘m gelopen hebben. Jullie verhaal beaamt die van Shirley en stimuleert wel om ‘m inderdaad te gaan proberen. Prachtige foto’s ondanks de pech met het weer. Nog een geluk dat die regen op de terugweg begon. Ik ga snel jullie volgende verslag lezen.