Johnston Canyon

6 augustus 2022 - Banff National Park, Canada

Vandaag niet een heel sprankelend reisverslag. Het was namelijk een behoorlijk saaie dag! (...of hebben we de bijna-naar-huis-blues? 🤔)

Vanochtend reden we van Yoho NP naar Banff NP. Toch iets andere natuur -> Banff is wat meer geordend, de bergen zijn wat verder weg, minder ruig, het is groener. Het doet ons een beetje aan Oostenrijk denken!
Onderweg stoppen we bij het stadje Lake Louise en doen we (te belachelijk dure) boodschappen.

We zijn iets te vroeg op onze camping en besluiten de Bow Valley Parkway op en neer te rijden. Een scenic drive waar doorgaans heel veel wildlife op te vinden is. Maar niet bij ons vandaag, jammer! Wel een mooie weg! Onze camping ligt precies op het midden van de Bow Valley Parkway.

We komen vroeg aan op de camping, zodat we lekker naar buiten kunnen, spelletjes doen, je kent het wel. Helaas allemaal niet gelukt want onze camping (Johnston Canyon) heeft zoveel grote muggen dat je amper buiten kan staan. Ze vallen je echt aan, dus we vluchten meteen terug de camper in. Op de hordeur zitten serieus 20 muggen te wachten tot je weer naar buiten komt. Best jammer want we staan hier 3 nachten 😕. We dopen de camping tot killer-mosquito-campground.

Aan het einde van de middag gaan we maar op stap! We gaan de Johnston Canyon-wandeling lopen. We beginnen expres laat in de middag (dan is de kloof iets rustiger dan overdag). Het is een hele mooie wandeling. Het wandelpad zit aan de wanden vast dus je loopt er echt in. We lopen naar de Lower Falls en Upper Falls, mooi hoor! Toch weer 5,5 km gewandeld (de helft geklommen) en we voelen onze benen ineens allemaal 🤣  Op de heenweg is het nog best druk met andere toeristen. Op de terugweg is het veel rustiger en vinden we het ook meteen nog mooier! Leuk dat we de canyon gelopen hebben, dat heeft de dag nog een beetje gered 😉

Om 19.00 zijn we terug en wordt de spaghetti van gisteren alsnog gegeten! 😜

Morgen gaan we de bekende Banff-meren verkennen met een hop on, hop off bus. Zin in!

1. Shirley de Ruijter:
    7 augustus 2022
    De muggen moeten dood! Anders morgen maar een kampvuurtje maken daar is die camping uitermate geschikt voor. Haha en houdt wellicht de muggen op afstand.
    Foto's zien er niet uit als een saaie dag. Ben benieuwd naar morgen.
  2. Bonnie:
    7 augustus 2022
    Euhm ... ik had nog niet verteld over de fireban in Yoho en Banff? Vanaf 5 aug ingegaan! CSI-lint over onze firepits 🤣
  3. Paula:
    7 augustus 2022
    De foto’s zijn gewoon weer prachtig! Niks saai hoor. Jullie zijn gewoon verwend met alle mooie dingen die je al gezien hebt🤪
  4. Linda:
    7 augustus 2022
    Wat balen vd muggen. Het lijkt idd of de wij gaan bijna naar huis blues in je verhaal te lezen is, niet doen, nog lekker genieten!
  5. Simone:
    9 augustus 2022
    Jammer hè dat die kampvuren over zijn!
    Kleine tip voor wachtende muggen bij de deur die ook graag naar binnen willen: voordat je de deur open doet om naar binnen te gaan even wapperen met een keukendoek ( of wapperend naar buiten): geeft je net een paar seconde voorsprong.
    Wel balen van die muggen, verder zo’n leuke camping.