De eerste vakantiedag

8 augustus 2022 - Banff National Park, Canada

Aimy noemde deze dag 'de eerste echte vakantiedag'.  Ik zie mijn lezers een vragend gezicht trekken maar voor Aimy is het pas echt vakantie als je ...euhm... niks doet! Ze heeft ook genoten van de reis hoor, maar vandaag was het vakantie!

Vandaag en morgen staat er niets op de planning, expres. Uiteraard nog wel wat opties als we willen (jullie kennen mij) maar geen onmisbare zaken!

De dag van gisteren was lang en indrukwekkend. Vanochtend had iedereen nodig om bij te komen en al die indrukken te verwerken. Er werd lang in bed gelegen, boeken gelezen, muziek geluisterd,  series gekeken en spelletjes gedaan. Niemand had zin om in actie te komen. Na het middaguur hebben we pannenkoeken gebakken (met spek en maple syrup) Voor diegene die te lui waren geweest om zelf een ontbijtje te pakken, was dit wel een hele stevige brunch 😉 Het klinkt misschien saai maar wij vonden het heerlijk! We hebben zoveel gedaan afgelopen weken!

Om een uurtje of 14.00 gingen we even kijken in het stadje Banff. Een erg leuk, toeristisch stadje met winkels en restaurantjes. Er werden nog wat souveniers gescoord, we aten een ijsje en we ploften neer op een terras voor een lekker koud drankje!

Op de terugweg rijden we de Bow Valley Parkway heen en weer voor wildlife, want wat de gele schoolbus kan, kunnen wij ook toch? Nope! Niks gezien 😂

Morgen is onze laatste volle vakantiedag. Geen grootse plannen meer. Nog één keer van camping wisselen en natuurlijk inpakken! En ook nog één dag het vakantie-gevoel vast proberen te houden...

1. Hanni:
    9 augustus 2022
    Geniet nog maar even van die eerste vakantiedag. Wat een lekker ding is het toch
  2. Shirley de Ruijter:
    9 augustus 2022
    Haha nou gelukkig toch nog wel 1 vakantiedag. Probeer er nog een halve uit te slepen;) het inpakken van de spullen is toch nog best een klusje. Vooral het opruimen/leegruimen van de camper. Weer meer werk als je denkt.
    Geniet nog van morgen!
  3. Paula:
    9 augustus 2022
    Klinkt gewoon allemaal als een heerlijke dag.
    Geniet nog maar volop van die laatste dag.
    Maar wat is t snel gegaan,
    Voor jullie maar uiteindelijk ook voor ons. De weken zijn omgevlogen!
  4. Simone:
    9 augustus 2022
    Lekker toch zo’n dag?! Dat jullie gisteren zo veel moois hebben gezien maakt het misschien ook makkelijker om de rust te pakken.
    Heel leuk om ( wanneer we af en toe eens WiFi hebben) jullie verhalen te lezen. Jammer dat ze bijna klaar zijn.