Dag 1!

3 januari 2022 - Parijs, Frankrijk

De reis ging echt voorspoedig!  Autorit naar Arras ging prima... op het uitvallen van de stem van de tomtom na. En op de wolkbreuk tussen Gent en Lille na (kleinigheidje hou je). Met de trein naar Parijs was perfect,  de meiden hadden wifi dus  ik kon ook even relaxen. Toen nog met de metro van Gare du Nord naar het hotel.  Dat was het pittigste gedeelte (dat had ik van tevoren helemaal niet bedacht) Eerst tickets kopen voor de metro (lange rijen), warm (doe anders ff je sjaal af), mondkapjes op (die mag dan weer niet af ) en die metrostations hebben zoveel trappen! Daar merk je normaal weinig van, maar wij hadden al onze spullen in één tas gedaan (handig dacht ik) maar bij een gebrek aan papa, moest ik de zware tas door de Parijse-trappen-metro-tunnels sjouwen. Gevolg -> zweet op rug (tip Cait: laat hem gewoon bonken van die trap!)

Om 15.15 aangekomen in het hotel. Grote en mooie kamer met een heerlijk bad.  Perfect voor ons nog even een uurtje ontspannen, uitzweten (pfff, die tas!) en opfrissen. En daarna worden toch echt de eerste plannen gesmeed: naar de Eiffeltoren!!!! In het licht erheen, in de buurt eten en hem dan in het donker zien. In het hotel maken we alvast een reservering bij een Italiaan dichtbij de Eiffeltoren. En HOP, daar gingen we! De meiden zijn heel behulpzaam om het metrosysteem onder controle te krijgen. Aimy ziet het soms eerder als ik. Iedereen is ook rustig en geduldig als we even iets moeten bekijken of uitzoeken. We doen het echt met zijn drieën. (trots op de meiden, wat zijn ze al groot!)

Hoe dichterbij we bij de Eiffeltoren kwamen, hoe harder het ging regenen. Maar het was nog te doen. We konden nog wat fotootjes maken en genieten van het uitzicht. De meiden waren zo blij dat ze bij de Eiffeltoren waren. Helemaal enthousiast. We besloten te kijken of we erop konden.  Eerst een controle door waar een vliegveld jaloers op was, maar de regen ging harder en harder. Gelukkig konden we even schuilen onder de Eiffeltoren. Ik ken slechtere schuilplekken!

De rij voor naar boven te gaan was best lang en in de volle regen.  Zonder paraplu, poncho's niet te doen. We besloten alvast naar het restaurant te vertrekken.  Was wel risico want we hadden gereserveerd om 19.00 (vroeger kon niet) en het was pas 17.45. En toen... begon de regen pas echt . Met bakken uit de lucht. Alle jassen doorweekt, verzadigd. Telefoon kon voor de route niet eens uit ons jas, maar de sfeer bleef goed. Onderweg naar de Italiaan (op de helft) kwamen we langs een superleuk eetcafé. We besloten te schuilen,  al was het maar tot 19.00. Toen we daar eenmaal zaten, kwamen we onverwachts op een hele leuke plek. Met uitzicht op de Eiffeltoren, onder heaters! We hebben we uiteindelijk de Italiaan gecancelled en daar ontzettend op het gemak gegeten, gedronken,  gekletst. Echt zo gezellig! De meiden waren echt volledig aan het genieten en zich zo bewust dat ze gewoon in PARIJS waren. En vanochtend nog thuis waren en nu zaten te eten met uitzicht op de Eiffeltoren.

De regen werd weer normaal maar stopte niet, dus toen we weer gingen lopen,  hebben we bij de buurman-souvenier-shop twee mooie paraplu's uitgezocht. Morgen wordt ook een volle regendag dus we hebben ze gewoon nodig. Eenmaal buiten... regen gestopt -> meiden en ik lol. Hebben wij weer!

Precies 20.00 kwamen we het hotel binnen. Daar hebben we met papa gebeld, een dagverslag en rondleiding gegeven en daarna moest er natuurlijk nog in ons bad gegaan worden! En nu lekker slapen. Wat-een-topdag!