Wild Pacific Trail

21 juli 2022 - Tofino, Canada

Vandaag was een toffe dag. We wandelden stukken van de Wild Pacific trail.

De wandelingen bevinden zich rond Ucluelet, een leuk, klein, gemoedelijk dorpje. En daarmee hebben we meteen de hele lengte van dit gebied verkend.

De eerste wandeling is meteen de mooiste: Rocky Bluffs. Wat een fantastische uitzichten 🤩 We lopen langs de rotsachtige kust maar over een bospad. Het is 2,4 kilometer alleen maar genieten! Vandaag is bewolkt, maar als af en toe de zon doorkomt is het nog mooier! De oooooh's en aaaaaah's vliegen om de oren. Bas en de meiden gaan ook nog van het pad en klimmen een eind de rotsen op. Waanzinnig uitzicht natuurlijk! Deze wandeling komt in het rijtje hoogtepunten!

Aansluitend lopen we de Ancient Cedar trail. Een leuk rondje van 1 km met mega grote bomen. Wij denken dat ze groter zijn dan in Cathedral Grove. Mooi! Aimy loopt een paar meter voor ons en ziet een slang in de bosjes glijden. Aimy en slangen is geen goede combinatie dus het duurde even voordat ze daarvan hersteld was 😅. Terug bij de camper roept Bas tijdens een toiletbezoek dat hij ook een slang ziet maar Aimy vindt dat TOTAAL NIET GRAPPIG. Wij wel 🤣

De laatste wandeling die we maken is de Lighthouse Loop Trail. Een rondje van 2,6 km die langs (je verwacht het niet) een vuurtoren komt. Prachtige uitzichten! Wel vergelijkbaar met de Rocky Bluffs dus we zijn minder onder de indruk. Serieus, nu al verwend. Onderweg zien we nog 2 herten en een eekhoorn. We turen constant de oceaan over op zoek naar walvissen, orka of dolfijnen maar we spotten niks.

Oh, nu we het toch over wild-life hebben: Aimy en ik zagen gisteren een grote wasbeer, dood langs de weg. Zonde van zo'n mooi beest!

Morgen verlaten we deze camping weer (dag wifi, dag warme douche 😅) en zoeken we het weer wat primitiever op. Ook weer leuk 💪

1. Hanni:
    22 juli 2022
    Wat is het daar mooi zeg, echt genieten. Ik vind het zo leuk die verhalen. Daar geniet ik van.
  2. Paula:
    22 juli 2022
    Prachtig!! En zo leuk om dat elke ochtend te lezen!!
  3. Shirley de Ruijter:
    22 juli 2022
    Zo ik ben weer helemaal bij met lezen. Ineens doet internet het wel....
    Wat een leuke verhalen allemaal. Klinkt als toffe wandelingen. Zo die foto van het hert is ook goed gelukt! Leuke verhalen, ga zo door!
  4. Arie:
    22 juli 2022
    Mooie verhalen. Leuke foto's!
  5. Carol:
    22 juli 2022
    Ik was er niet bij, maar aan jullie oooooh's en aaaaaah's voeg ik toe: WOW!
  6. Linda:
    23 juli 2022
    Weer helemaal bijgelezen, wat een avonturen weer. Wel handig zo’n overzicht zodat je bij thuiskomst ook nog weet wat je ook alweer wanneer deed.
    Succes met jullie volgende rit