Dag 3 !

5 januari 2022 - Parijs, Frankrijk

Hier het laatste verslag vanuit Parijs! Een bericht vanuit de trein!

Vandaag moesten we om 12.00 op Gare du Nord zijn (vertrek trein 12.22). Vanochtend moesten we besluiten of we gingen luilakken op de kamer of dat we vroeg uit de veren gingen en een poging gingen doen bij de Sacre Coeur te komen.

Caitlin en ik waren uitgerust en enthousiast. Aimy was...nog een slaperige puber,maar enthousiast genoeg om ook mee te gaan. Dus hop, aankleden, ontbijten, tas inpakken. Het werd wel erg krap in tijd (wisten we) maar al was het maar kort...Cait wilde naar het 'paleis met de moeilijke naam'.

Om 9.45 waren we on the road. Om 10.15 stapten we uit bij het dichtstbijzijnde metro station. Eerst een straatje met winkeltjes door (en lekker kwijlen bij alle cheap ass souvenirs) en nog in een te leuke chocolaterie geweest waar ze een MEGA notre dame hadden van chocola a.k.a. de NOTTERDAM. En toen .... tadaaaa...de sacre coeur. Volop in de zon. Prachtig.

Nu heb je een kabelbaantje omhoog. En we hadden onze zware tas bij ons dus we zouden met het kabelbaantje gaan. Ja joh, helaas pindakaas dus. Kabelbaantje reed nog niet! Dus we zijn...op het dooie gemak met de trappen omhoog gegaan. Elke keer een nieuwe etage. En steeds uitrusten tussendoor.  En we zijn (trots) boven gekomen! Eenmaal boven ging de eerste kabelbaan, tuurlijk joh...

Eenmaal boven op het gemak gekeken, genoten van het uitzicht. Geen foto kunnen maken, want het was een felle zon tegenlicht. Maar door de pelgrimstocht naar boven met de tas  was het inmiddels wel 11.00. Wij besloten richting het station te gaan. Niet erin geweest, geen place du tetre, maar toch nog even meegepikt! We waren redelijk snel op het station waar we nog even wat konden drinken, plassen en .... oe la la ...macarons snoepen 😋

Nu zitten we in de trein. Straks vanaf Arras nog 3 uurtjes rijden en dan zit ons avontuur er weer op. Wat was het ontzettend leuk 🥰 Dit is echt voor herhaling vatbaar!