Dag 2!

4 januari 2022 - Parijs, Frankrijk

Na een ietswat onrustige nacht, werden we om een uurtje of 8.00 goed uitgerust wakker. Jan Lul (a.k.a mama) ligt op de slaapbank, de meiden in een heerlijk luxe bed. Dus nog even relaxen en om 9.30 zitten we aan het ontbijt. Voor Parijs-se begrippen een luxe ontbijt, met vooral heel veel keuze in zoetigheid. Niet echt voedzaam, maar wel genieten voor de meiden. En wat zagen we bij het ontbijt...aan onze kant van de weg zit ook een ingang van de metro. Haha, hoe hebben we dit gemist? Dus we hoeven niet eens over te steken! En zoals altijd na zo'n ontbijt, zaten we propvol toen we om 10.30 aan de dag begonnen.

Rugzak om en natuurlijk de paraplu's mee, want de hele dag in de regen lopen ging ons natuurlijk niet weer gebeuren. Met de metro HOP naar onze eerst stop: Arc de Triompf. Of zoals Caitlin hem noemt: de poort met de moeilijk naam. Alhoewel de naam onthouden echt-niet-te-doen is , wordt de poort zelf erg mooi gevonden. Er wordt een foto of 150 gemaakt  met de voorkant, de achterkant, zijkant en ja ja..de binnenkant.

Vanaf de Arc lopen we een stukje over de champs-elysee tot de volgende halte. Cait kwijlt zich rot bij winkels van Dior, Louis Vuitton en alles wat glimt en blinkt. Jammer dat ze daar toch niet even kan winkelen.

Dan naar de volgende stop: het Louvre. Daar wil Aimy graag kijken. Ze kent de piramides van een tv-serie (Lupin). De meiden zijn erg onder de indruk van het plein. Daar was het echt rustig. Overal is het rustig trouwens maar bij het Louvre had je het gevoel er bijna alleen te lopen. Dus even een klein uurtje gewandeld, overal gelopen. Foto's gemaakt van de voorkant, achterkant ...enfin...jullie snappen het...😉

De voetjes begonnen moe te worden en naast het Louvre kwamen we op een brug uit waar bankjes op stonden. Daar hebben we gewoon even lekker gezeten. Uitzicht ene kant: Seine/Notre Dame in de verte. Andere kant: Seine/Eiffeltoren in de verte. Even lekker wat gedronken. Terwijl we daar zaten, kwam ik erachter dat dit de brug was die bijna was bezweken onder de liefdesslotjes en waar alles vervangen is door glas. Vonden de meiden machtig interessant, want er waren nog wel wat slotjes op 'restplekjes'. Weer een beetje hersteld, vervolgden we onze weg naar de notre dame. Superleuk hem gezien te hebben maar door de brand geen sfeer die er normaal is. Ook alles in de steigers enzo. Maarrr...toch iconisch. De meiden hebben geen idee hoe het hier 'normaal' is, dus die vinden alles prachtig.

Nu was iedereen toe aan een wat langere stop (13.30) Het plan was om quartier latin in te duiken maar we eindigden uiteindelijk aan de rand van quartier latin, in een superleuk restaurant. Zelfde idee als gisteren, met uitzicht op de notre dame! Zo'n luxe gevoel! En de meiden die zich daar heel erg bewust van zijn. Echt leuk!  🥰 Daar hebben we rustig gezeten, gegeten, gedronken. Croque monsieur, club sandwich en caesar salad gingen er prima in. Overal zat patat bij en brood, dus we zaten echt helemaal vol gegeten. De meiden zeiden gelijk, we hoeven vanavond niet meer te eten.

Trouwens....nog geen spatje regen vandaag. Gewoon niks. Heel de dag sjouwen met paraplu's voor niks. In het restaurant maakten we plannen voor de rest middag. Gaan we nog naar de Sacre Coeur (best ver weg) of gaan we nog een keer naar de Eiffeltoren om te kijken of we er op kunnen. Caitlin wil HEEL GRAAG terug naar de Eiffeltoren. Aimy vindt naar boven best eng maar wil de Eiffeltoren nog wel een keer zonder regen zien en overdag. En dus gaan we.  Binnen 10 minuten met de trein, staan we onder de toren. Meiden gewoon weer heel gelukkig  De rij is superkort dus hoppa...naar boven. Aimy wel angstig maar gaat mee, Caitlin 1000% aan het genieten. Boven Cait ook helemaal gelukkig. Ze krijgt er geen genoeg van. Als we naar beneden gaan, had ze wel langer boven willen blijven. Eenmaal beneden vindt Aimy het allemaal toch wel erg stoer!

Daarna is iedereen heel moe. Soort moe en heel voldaan gevoel. Nog 1 laatste foto met onze mooi paraplu's, want die hebben we 0 keer hoeven gebruiken! Sinds we ze gekocht hebben, is de regen gestopt😂!

Nog steeds propvol besluiten we terug te gaan naar het hotel. Daar komen we iets van 17.15 aan. Niemand heeft honger en niemand heeft meer zin om er vanavond op uit te gaan. We kopen iets lekkers bij de bakker naast ons hotel. Een mega-macaron met room en fruit  voor de avond. Thuis even lekker ontspannen, film gekeken, meiden (apart) in een schuimbad geweest en daarna genoten van die macaron. Die was heerlijk! En nu slaapt Cait net en Aimy is ook erg moe (nee, ik ben niet moe).

Plannen voor morgen: misschien nog wel even naar de Sacre Coeur. Misschien ook niet. Laat het even van de ochtend afhangen